آرشیو فروردین ماه 1399

مخزن آب _ مخزن پلي اتيلن

اپوكسي پاركينگ مقرون به صرفه

۶۵ بازديد

چرا اپوكسي پاركينگ مقرون به صرفه است

چرا اپوكسي پاركينگ مقرون به صرفه است و چه ويژگي هايي دارد؟ در اين مقاله از ايستا پليمر شريف به اين موضوع ميپردازيم. بسياري از مجتمع هاي تجاري و ادارات مختلف كه داراي رفت و آمد بسياري هستند و عبور و مرور وسايل نقليه در پاركينگ هايشان بسيار زياد است در پي يافتن كفپوش هايي هستند كه هم دوام و استحكام خوبي داشته باشد و هم از لحاظ مالي مقرون به صرفه باشد، ما در اين مقاله به دنبال پاسخي براي اينكه چرا كفپوش اپوكسي پاركينگ مقرون به صرفه است، مي باشيم.

كفپوش اپوكسي پاركينگي مقاومت بتن در برابر فرسايش، تخريب و اكثر مواد شيميايي را افزايش داده، مطلقاً جذب آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و ساير مايعات به بتن جلوگيري مي‌كند. كفپوش اپوكسي پاركينگي سبك و كم حجم بوده و از ايجاد هرگونه گرد و غبار جلوگيري مي‌كند. كفپوش اپوكسي به صورت يكپارچه و در رنگ‌ هاي متنوع با ضخامت هاي متفاوت اجرا مي‌گردد.

 

كفپوش اپوكسي پاركينگي با ضخامت ۳ ميليمتر، افزايش مقاومت فشاري بتن را تا ۱۱۰۰ كيلوگرم بر سانتي متر مربع در بر دارد. سهولت در شستشو، حداقل ۲۰ سال عمر مفيد و سرعت در ترميم آن، از ساير امتيازات اين پوشش مي‌باشد. ساختار شيميايي اپوكسي‌ اين اجازه را مي‌دهد كه بسپارهاي گوناگوني با خواص بسيار متفاوت توليد شود. نقل از ويكي به طور كلي اپوكسي‌ ها را به خاطر چسبندگي، مقاومت شيميايي و گرمايي، خواص خوب يا حتي عالي مكانيكي، و مقاومت الكتريكي بسيار خوب آنها نسبت به اكثر رزين هاي ديگر مي‌شناسند.

كفپوش پاركينگ / كاربري كفپوش اپوكسي پاركينگي

كفپوش اپوكسي پاركينگي مناسب و قابل اجرا براي انواع پاركينگ ها مي باشد. اجراي كفپوش پاركينگ هتل ها، كفپوش پاركينگ مراكز خريد، كفپوش پاركينگ خانه، كفپوش پاركينگ تجاري، كفپوش پاركينگ طبقاتي، كفپوش پاركينگ عمومي و غيره از جمله تجربيات ارزشمند ما مي باشند.

اجراي كفپوش اپوكسي پاركينگي

اجراي كفپوش اپوكسي پاركينگ بر روي بتن كف به آساني نقاشي روي ديوار است. پس از انجام محاسبات، انتخاب رنگ و نظافت صورت گرفته، اجراي كفپوش اپوكسي پاركينگي آسان ترين بخش كار بوده و به خوبي يك باند، كفپوش اپوكسي پاركينگي نياز به يك سطح حد اقل كمي زبر و مضرس و البته كاملا تميز دارد. جهت اجراي كفپوش اپوكسي پاركينگي بايد حداقل بين ۳۰ تا ۶۰ روز (با توجه به شرايط آب و هواي محيطي) از زمان اجراي بتن سپري شده باشد.

دريچه فاضلاب پلاستيكي بهتر است يا كامپوزيت

۸۰ بازديد

در اين مقاله از ايستا پليمر شريف به بررسي سوال دريچه فاضلاب پلاستيكي بهتر است يا كامپوزيت ميپردازيم. استفاده از مواد پليمري به جاي فلزات و يا چدن براي توليد دريچه منهول به دليل مقاومت شيميايي بالا، استحكام عالي، خواص ضد زنگ زدگي و عدم پوسيده شدن و در نتيجه آن عمر بالاي دريچه منهول اهميت دارد. اما دريچه منهول سنتي مانند چدن نيز در مواردي كاربرد دارد. بسته به شرايط آب و هوايي و نوع كاربري استفاده از دريچه منهول با جنس‌هاي مختلف به كار گرفته ميشود.

روشهاي دستي، ماشيني و يا تركيبي از روشهاي ذكر شده جهت توليد درب منهول كامپوزيت به كار برده مي شوند. توليد درب منهول كامپوزيتي ، به روش دستي بسيار زمان بر بوده و كيفيت نهايي سطح محدود به توانمندي اپراتور در توليد دارد.

دريچه منهول در واقع منهول را پوشش مي‌دهد اغلب ساخته شده از چدن، بتني يا تركيبي از اين دو يا كامپوزيتي و يا كوپليمر مي‌باشد. اين باعث مي‌شود آن‌ها را ارزان و قوي و سنگين معمولاً با وزن بيش از ۱۱۳ كيلوگرم (۲۴۹ پوند)است ولي دريچه منهول كامپوزيتي در مقايسه با چدني و انواع ديگر بسار سبكتر مي‌باشد. وزن كمك مي‌كند تا به نگه داشتن آن‌ها را در مكان و زماني كه ترافيك بر آن‌ها عبور مي‌كند و باعث مي‌شود دسترسي براي افراد غيرمجاز و بدون ابزار مناسب به آن‌ها را غيرممكن بسازد. دريچه‌هاي كوپليميري معمولاً نسبت به انواع ديگر سبك تر و غيرقابل سزقت مي‌باشند.

دريچه كامپوزيت, از تركيب مواد و رزين‌هاي پليمري و مواد شيميايي ديگر حاصل مي‌شوند. دريچه منهول كامپوزيتي به دليل كاهش هزينه‌ها، مقاومت مكانيكي و هيدروليكي بالا و مقاومت شيميايي و حتي حرارتي بالا و مقاوم بودن در برابر آتش، مواد شيميايي خورنده و فرسايش به شدت در حال رشد و جايگزين شدن محصولات فلزي مي‌شوند.

دريچه منهول همچنين ممكن است از شيشه تقويت شده با پلاستيك يا ساير مواد كامپوزيت (به خصوص در اروپا يا كه در مواقع نگراني از ربوده شدن) ساخته شده باشد. به دليل قانون محدود قابل قبول دستي به دست وزنه اروپا ديده مي‌شود حركت به سوي سبك‌وزن كامپوزيت و پوشش كوره و مواد نيز بايد از مزاياي لغزش مقاومت الكتريكي و عايق خواص. در ايران توليد دريچه كوپليمر به صورت يك نوآوري در صنعت در سال 1391 به ثبت رسيد. اين دريچه به‌طور انحصاري توسط شركت چدن كاوه( داراي گواهي نامه نوآوري) توليد و ارائه ميگردد. مهم‌ترين ويژگي اين دريچه ضد سرقت بودن آن مي‌باشد .

يك دريچه منهول نشسته بر روي يك پايه فلزي با كوچكتر الحاق rim كه متناسب با پوشش. پايه و پوشش هستند گاهي اوقات به نام «ريخته گري» چرا كه آن‌ها معمولاً توسط يك فرايند ريخته‌گريبه‌طور معمول شن و ماسه ريخته‌گري تكنيك‌هاي.
انتخاب سوراخ در پوشش كوره پالو آلتو كاليفرنيا، ايالات متحده آمريكا

اين پوشش معمولاً از ويژگي‌هاي «انتخاب چاله» اي كه به آن يك قلاب رسيدگي ابزار قرار داده شده‌است براي بلند كردن آن‌ها را. انتخاب سوراخ را مي‌توان پنهان تر ميخ درب يا مي‌توانيد اجازه مي‌دهد نور به درخشش را از طريق. يك كوره انتخاب كنيد يا قلاب است كه به‌طور معمول مورد استفاده براي بلند كردن آن‌ها را هر چند ابزار ديگر را مي‌توان به عنوان به خوبي از جمله برق است.
رنگ كوره پوشش در اوزاكابا ژاپن

اگر چه اين پوشش مي‌دهد بيش از حد بزرگ به راحتي كلكسيونيخود را در همه جا و بسياري از الگوها و شرح چاپ شده در آن‌ها باعث شده‌است تا برخي از مردم به جمع‌آوري تصاوير را پوشش مي‌دهد از سراسر جهان است. با توجه به Remo Camerota نويسنده يك كتاب در مورد اين موضوع با عنوان Drainspotting95%, شهرداري‌ها بايد خود را طراحي جلد اغلب با رنگارنگ منبت كاري رنگ.

با وجود وزن خود و دست و پاگير طبيعت، سوراخ ادم رو پوشش مي‌دهد گاهي اوقات به سرقت رفتهمعمولا براي فروش مجدد به عنوان ضايعات به خصوص زماني كه قيمت فلز افزايش يابد.

دستگاه چربي گير فاضلاب

۶۷ بازديد

دستگاه چربي گير در سيستم فاضلاب چيست؟

 

چربي گير يا چربي گير فاضلاب ، پكيج جدا سازي چربي و مواد روغني از مايعات و آب مي‌باشد كه مي‌توانيد براي فاضلاب رستوران‌ها، تالارها و آشپزخانه‌ها از آن استفاده نموده و با قيمت مناسب آن را تهيه نماييد. يكي از آلاينده‌هاي معمول در فاضلاب صنايع مختلف همچون رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاي صنعتي، وجود روغن و چربي در پساب خروجي مي‌باشد، در برخي موارد غلظت آلاينده‌هاي فوق به قدري بالا است كه لزوم استفاده از يك واحد چربي گير براي جلو گيري از ايجاد مشكلات بيشتر نظير(آلودگي محيط زيست و گرفتگي چاه و انسداد) توصيه مي‌گردد.
روغن و چربي از آلاينده‌هاي موجود در فاضلاب صنايع مختلف هستند كه وجود اين مواد در غلظت‌هاي بالا استفاده از دستگاه چربي گير را ضروري مي‌سازد. لازم است اين چربي و روغن پيش از تصفيه فاضلاب از آن جدا شوند. در ادامه براي آشنايي بيشتر با دستگاه چربي گير در سيستم فاضلاب با ما باشيد. براي درخواست لوله بازكني روي ما حساب كنيد.

 


چرا چربي‌ها نبايد وارد فاضلاب شوند؟

 

الزام استفاده از چربي گير: ورود فاضلاب‌هاي حاوي چربي و روغن به فاضلاب باعث رسوب ذرات چربي و روغن در ديواره لوله‌ها و اتصالات و بالتبع گرفتگي(Fouling) اتصالات مي‌شود. از طرف ديگر در اكثر رستوران‌هاي بين شهري مستقيماً پساب آشپزخانه را به داخل چاه تخليه مي‌كنند. اين امر باعث گرفتگي روزنه‌هاي ديواره چاه و در نتيجه كاهش قدرت جذب چاه مي‌شود. بنابراين استفاده از چربي گير جهت جداسازي و حذف ذرات چربي و روغن از پساب، قبل از ورود به شبكه فاضلاب امري ضروري مي‌باشد.

 
دستگاه چربي گير در سيستم فاضلاب

 

چربي گير، وسيله اي براي جداسازي روغن و چربي از فاضلاب است كه استفاده از آن در آشپزخانه‌ها ساده ترين راه حل براي جلوگيري از تجمع چربي‌ها و به دنبال آن جلوگيري از گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب مي‌باشد.


انواع چربي گير

از انواع مختلف چربي گيرها مي‌توان به چربي گير پلي اتيلن، چربي گير، كامپوزيتي(GRP) و چربي گير بتني اشاره نمود.

اما استفاده از چربي گير چه ضرورتي دارد؟

    كاهش ميزان آلودگي فاضلاب ورودي به تصفيه خانه
استفاده از يك سبد آشغال گير براي جلوگيري از پر شدن سريع چاه با ذرات غذا
جلوگيري از ورود چربي و روغن به سيستم فاضلاب كه در نتيجه آن با مشكل گرفتگي لوله فاضلاب مواجه نخواهيم شد.

دستكش يكبار مصرف را جدي بگيريم

۸۲ بازديد

دستكش يكبار مصرف كيوي پلاست، يكي از محصولات پرطرفدار شركت كيوي پلاست است. با گسترش روزافزون حساسيت‌ها در مورد رعايت بهداشت در عرصه‌هاي مختلف، دستكش يكبار مصرف هم به سبد خريد بسياري از افراد راه پيدا كرده‌اند. موردي كه اتفاقاً ديگر به‌سختي مي‌توان آن را كنار گذاشت. زيرا جدا از كليدي بودن آن براي حفظ و رعايت بهداشت و سلامت، به يك عادت و سنت در استفاده افراد تبديل شده است.

موارد استفاده دستكش يكبار مصرف

دستكش‌هاي كيوي پلاست در حوزه‌هاي مختلف و براي مشاغل گوناگون مورد استفاده قارارمي‌گيرند به طور مثال: آشپزها، مهندسان و … براي عدم تماس با مواد غذايي و هنگام لمس عناصر خطرناك از دستكش استفاده مي‌كنند.

علاوه بر اين دستكش‌ها براي رفع نياز پزشكان، عطارها و … براي رعايت مسائل بهداشتي روزمره‌ مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از طرفي خيلي از افراد و يا خانم‌هاي خانه‌دار براي خريد نان و … نياز به اين محصول دارند از طرفي با توجه به وجود باكتري سالمونلا در مواد غذايي خام استفاده از دستكش‌هاي يكبار مصرف در هنگام تماس دست با مواد غذايي خام مانند مرغ و گوشت به‌شدت توصيه مي شود.

اين موضوع در كشورهاي پيشرفته هم مورد توجه ويژه بسياري از افراد قرارگرفته است. در نظر داشته باشيد كه با وجود انواع ويروس‌هاي و باكتري‌ها كه در معرض تماس با بدن مي‌باشند‌ براي خريد لوازم بيرون از خانه مانند نان و ديگر محصولات،  بعد از استفاده از دستكش يكبار مصرف آن را پيش خود نگه نداريد و براي دفعات  بعدي از دستكش يكبار مصرف جديد استفاده كنيد تا به اين شكل از  ابتلا به انواع بيماري‌ها پيشگيري نماييم.

دستكش يكبار مصرف

يكي از مطرح‌‌ترين برندها در زمينه توليد دستكش‌هاي يكبار مصرف، كيوي پلاست است. اين محصول ويژگي‌هاي ممتازي دارد كه مانند ديگر محصولاتش آن‌ را نسبت به رقيب‌هايش در بازار متمايز مي‌كند. از ويژگي‌هاي مهم و بارز اين محصول، ضخامت بالا و كشش بسيار مناسب دستكش‌هاي آن است.

اين ويژگي سبب شده تا مصرف‌كنندگان نگران پارگي دستكش يكبار مصرفشان نبوده و رعايت نكات بهداشتي و سلامت را در هنگام استفاده از دستكش يكبار مصرف تضمين ‌شده بدانند. دستكش‌هاي يمبار مصرف كيوي پلاست به صورت تك سايز توليد مي‌شود  براي گروه هاي سني مختلف در خانم‌ها و آقايان قابل استفاده است.

نكته مهم متمايز كننده اين است كه در توليد دستكش يكبار مصرف كيوي پلاست از مواد بهداشتي كه داراي تاييديه وزارت بهداشت هستند استفاده مي‌شود به همين علت از آنها در مراكز بهداشتي و درماني، همچنين براي تماس مستقيم با محصولات خوراكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

دستكش‌هاي يكبار مصرف كيوي پلاست در انواع مختلف توليد و به بازار عرضه مي‌شود تا به خوبي پاسخگوي نياز مختلف مصرف كنندگان باشد. از انواع دستكش‌ها مي‌توان به دستكش يكبار مصرف  100 عددي و دستكش يكبار مصرف تقويمي اشاره كرد.

ضد عفوني كننده دست

۷۷ بازديد

محلول ضد عفوني كننده دست ايرپل يك ماده‌ي كم نظير و كاربردي براي تميز نگه داشتن دست‌ها از هر گونه آلودگي است. اين محلول مي‌تواند هرگونه عامل بيماري‌زا از جمله ويروس عامل ايدز (HIV)، اشرشياكولي، مايكوباكتريوم توبركلوزيس، ويروس عامل هپاتيت (HBV)، سالمونلا، پسودوموناس آيژينوزا، استاف اورئوس و ويروس كرونا را از بين ببرد. ميزان تاثير محلول در تميز كردن دست‌ها ۹۹.۹ درصد است. اين ميزان ضدعفوني كردن، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي مسري را در شما به صفر مي‌رساند.

 

محلول ضد عفوني كننده دست ايرپل چيست؟

محلول ضدعفوني كننده‌ي دست (hand sanitizer) قدرت از بين بردن هرگونه ماده‌ي ميكروبي از روي دست‌ها را دارد. تمامي مواد ميكروارگانيسم كه عامل ابتلا به بيماري‌هاي مسري هستند، با استفاده از اين محلول از بين مي‌روند. ميكروارگانيسم به معناي همان باكتري‌هاي مضر، قارچ‌ها و ويروس‌هايي هستند كه انسان به انواع بيماري مبتلا مي‌كند.

 اين عوامل بيماري‌زا فقط با ميكروسكوپ قابل مشاهده هستند. به همين دليل است كه ما دست خود را سالم و بدون هيچگونه عامل بيماري مشاهده مي‌كنيم. در حالي كه ممكن است روزانه ميليون‌ها ويروس بر روي دست باشد كه باعث ابتلا به بيماري‌هاي باشند. وقتي چيزي ديده نمي‌شود، به اين معنا نيست كه وجود ندارد. پس نبايد از كنار شستشوي دست و مراقبت‌هاي بهداشتي به سادگي عبور كنيد.

شستشوي مرتب دست‌ها يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي و قارچي است. براي مثال برخي از بيماري‌هاي ساده مثل سرماخوردگي و يا آنفلونزا از طريق لمس وسايل آلوده به بدن ما منتقل مي‌شوند. دست دادن به افراد مبتلا به اين بيماري‌ها نيز يكي ديگر از دلايل ابتلا به بيماري‌هاي مسري است. اما اگر قبل از اينكه دست‌ها را به سمت دهان، چشم، بيني يا گوش ببريم، با محلول ضدعفوني كننده پاك كنيم، به هيچ بيماري مبتلا نمي‌شويم.

كاربرد محلول ضد عفوني كننده دست ايرپل

محلول ضد عفوني كننده دست ايرپل يكي از محصولات بي‌نظيري است كه مي‌تواند دست‌ها شما را از هرگونه آلودگي و عامل بيماري‌زا پاك كند. گاهي شما در مكان‌هايي هستيد كه به آب و صابون دسترسي نداريد. براي مثال وقتي در يك محيط عمومي مثل سالن زيبايي هستيد كه روزانه افراد زيادي در آنجا رفت و آمد مي‌كنند، احتمال انتقال ويروس زياد مي‌شود.  

شما بعد از لمس هر وسيله و ابزار و يا حتي دست دادن با اطرافيان بايد دست‌هاي خود را با آب و صابون بشوييد. تا قبل از اينكه از تميز بودن دست‌هاي خود مطمئن نشديد، نبايد آن‌ها را به سمت دهان، بيني، گوش و يا چشم ببريد. چرا كه احتمال زيادي وجود دارد كه به بيماري‌هاي مسري و گاهي خطرناك مبتلا ‌شويد.

اما گاهي به آب و صابون دسترسي ندارد. در اين صورت محلول ضد عفوني كننده دست مي‌تواند جايگزين مناسبي براي ضدعفوني كردن دست‌ها باشد. اين محلول مي‌تواند در مدت يك دقيقه  دست‌هاي شما را به راحتي با محلول ضدعفوني كند.

 محلول ضدعفوني كننده براي مكان‌هايي مثل درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها مناسب است. وقتي به طور مداوم با بيماران مختلف سر و كار داريد، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي مسري افزايش مي‌يابد. اگر در سفر هستيد و در بين راه به آب و صابون نياز نداريد از اين محلول استفاده كنيد.

مزيت استفاده از محلول ضدعفوني كننده دست

وقتي از محلول ضد عفوني كننده‌ي دست استفاده مي‌كنيد، به دليل وجود دو نوع الكل به نام «اتانول» و «ايزوپروپانل» تمامي عوامل بيماري‌زا و عفوني كننده‌ بر روي دست از بين مي‌رود. در محلول ضد عفوني كننده دست نوعي ماده به نام «كلرهگزيدين» هم به الكل اضافه مي‌شود. اين ماده مي‌تواند پايداري محلول را براي تميز نگه داشتن دست‌ها افزايش دهد.

شما وقتي به طور مداوم دست‌هاي خود را با آب و صابون مي‌شوييد، به خشكي دست مبتلا مي‌شويد. اين در حاليست كه در اين محصول از عصاره‌ي آلوئه‌ورا و مواد نرم‌كننده‌ي ديگري استفاده شده است. محافظت كننده‌ي پوست در محلول ضد عفوني كننده دست مانع از خشكي پوست دست مي‌شود.

در واقع وقتي به طور مداوم از محلول ضدعفوني‌كننده استفاده مي‌كنيد، انواع پاتوژن‌ها (مانند نورو ويروس) از بين مي‌رود. وقتي در مراكز عمومي و غيربهداشتي مانند فرودگاه، اتوبوس و يا مترو هستيد، استفاده از اين محلول مي‌تواند سلامت شما را تضمين كند.

نحوه‌ي شستشوي دست با محلول ضدعفوني كننده

براي اينكه دست‌هاي خود را با محلول ضد عفوني كننده دست تميز نگهداريد، بايد آن را به درستي استفاده كنيد. ويروس‌ها آنقدر ريز و كوچكند كه اگر نحوه‌ي استفاده از محلول را بلد نباشيد، از بين نمي‌روند. آن‌ها در گوشه‌اي از دست مثل لابه‌لاي انگشتان و يا زير ناخن‌ها پنهان مي‌شوند و بعد شروع به تكثير مي‌كنند.

براي استفاده‌ي صحيح از محلول ضد عفوني كننده دست به صورت زير عمل كنيد:

۱- ابتدا ۲ تا ۳ سي سي از محلول را بر روي كف دست‌هاي خود بماليد.

۲- كف دست‌ها بايد براي مدت ۱۰ ثانيه به آرامي بر روي هم بماليد.

۳- سپس محلول را به لابه‌لاي انگشتان برسانيد و مالش دهيد.

۴- توجه داشته باشيد كه محلول ضدعفوني كننده بايد به قسمت زير ناخن‌ها هم برسد.

۵- مدت زمان ضدعفوني كردن دست‌ها بايد حداقل ۳۰ ثانيه باشد.

۶- اگر در اواخر ماساژ دست‌ها احساس خشكي كرديد، بايد ميزان بيشتري از محلول را روي دست خود بريزيد.

۷- بعد از پايان ضدعفوني كردن، بايد دست‌ها را روي هوا معلق نگه‌داريد تا به طور كامل خشك شوند. تا زماني كه محلول بر روي دست‌ها به طور كامل خشك نشده است، به هيچ چيز دست نزنيد.

بهترين محلول ضدعفوني كننده چه ويژگي‌هايي دارد؟

محصولات زيادي براي ضدعفوني كردن دست‌ در بازار وجود دارد. اما شما بايد به سراغ محصولي برويد كه براي توليد آن از الكل ۶۰ درصد استفاده شده باشد. اگر ميزان الكل كمتر از اين مقدار باشد، محلول ضدعفوني كننده قدرت از بين بردن ميكروب‌ها را ندارد. توجه داشته باشيد وقتي كه دست‌ها بيش از حد كثيف هستند كه آلودگي را بر روي آن‌ها مي‌بينيد و يا چرب شده‌اند، محلول ضدعفوني‌كننده براي تميز كردن آن‌ها مناسب نيست. پس بايد از آب و صابون كمك بگيريد.

با اين حال وقتي حس مي‌كنيد دست‌هاي شما تميز است و فقط بايد آلودگي‌هاي غيرقابل مشاهده را از بين ببريد، به سراغ محلول‌هاي ضدعفوني كننده با الكل ۶۰ درصد برويد. كلينيك‌هاي پزشكي، بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها از جمله مكان‌هايي هستند كه در آنجا به اين محلول نياز پيدا مي‌كنيد.

محلول ضد عفوني كننده دست حاوي الكل ۶۰ درصد است كه از دستان شما در برابر عوامل بيماري‌زا محافظت مي‌كند. البته به شرط اينكه محلول را به طول كامل در همه‌ي قسمت‌هاي دست از جمله زير ناخن‌ها و لابه‌لاي انگشتان پوشش دهيد.